ingelinda.reismee.nl

Kia ora New Zealand

Welkom (= Kia Ora) New Zealand. Daar zijn we dan, rond trekkend door het Noorder Eiland van Nieuw Zeeland.En het is prachtig! We hebben al kennis gemaakt met de Maori, een stam hier op het eiland. Ze staken maar hun tong naar ons uit en keken scheel uit hun ogen. Wat je als vriendelijk moet opvatten maar het was eerder angstaanjagend. Gelukkig dansde ze heel mooi, en keken we onze ogen uit! Vooral naar die ontblootte bovenlichamen, vol getatoeerd met schilderingen.

De volgende dag zijn we naar de caves geweest. Waar we met een band de grot in moesten. Het was pikken donker en hadden zo een schattige helm op onze hoofd, met een handig lampje er boven op. Door gangen, gaten en rotsen te hebben gekropen kwamen we eindelijk bij het diepe water aan. Hier konden we relaxt op onze band liggen en genieten van de glowwormen die boven ons hingen. Heel romantisch! Maar de romantiek was snel over, want er kwam een waterval aan. Hier moesten we vanaf jumpen met onze band! Best wel ff eng!! Maar wij, de grote helden, doen dat wel met 2 vingers in onze neus ;)

In Taupo, een plaatsje op het noorde Eiland hebben we van de natuur genoten. Het is hier zo bijzonder! Ze hebben hier een lake (meer) met daaraan een waterval, waar warm water uit komt, nouja heet water uit komt. Dit water blijft tussen de rotsen liggen, waardoor je heerlijk in het warme water kan badderen om vervolgens in het koude water te springen om lekker af te koelen. Een gratis spa, in de natuur! Hoe leuk is dat!

Naast het feesten hebben we ook ons rot gewandeld in het Tangorira National park. Het park waar ook de film van de lord of the rings is opgenomen. Een tocht van wel 7 uur wandelen. Maar het was de moeite waard. Het was zo mooi. We hadden weer het gevoel dat we door een ansichtkaart liepen. En hebben dan ook hele mooie kiekjes gemaakt. Al bleven we onze camera pakken en hebben we ondertussen 100 foto's van alleen maar uitzicht! Maar wat wil je als het zo mooi is. Dat wil je vast leggen. Nu hebben we ook een video gemaakt om jullie een beeld te geven hoe mooi het nou echt is. We hopen dat we deze snel kunnen oploaden. Deze computer is daar helaas te traag voor :( Helaas ook voor de foto's. Daarom hebben we ze maar op facebook geplaatst, dit gaat stukken sneller. (Voor degene die geen facebook hebben, we proberen ze zo snel mogelijk hier op te plaatsen!)

Vandaag hebben we een rafting tocht gemaakt op River Valley! Een van de mooiste plekken om te raften. Het was zo spannend! Een aantal keer hebben we dan ook kantje boord gelegen. Maar gelukkig niet over boord gegaan, maar wel een nat pak gehad hoor! En het water was koud! Brrrrr......... Net zo koud als jullie sneeuw ;) Ook zijn we van een rots afgesprongen, 7 meter hoog! De adrenaline kunnen we hier wel vinden op dit eiland :)

Morgen gaan we onze tour door zetten naar het Zuider Eiland! We gaan jullie snel weer berichten! Lieve mensen een dikke kus voor jullie en tot snel!

Jiska

Jezus hè jullie gaan lekker te keer met al die spannende dingen. Het klinkt wel heel gaaf maar ik zal best Ff in mijn broek poepen als ik 7 meter naar beneden moet springen.veel plezier nog .....x

Monique

Hoi meiden,

Ik voel weer met jullie mee. Toen wij er waren, alleen maar 2,5 week, waren wij ook zo onder de indruk. Een geweldig land met zo'n mooie natuur. Geniet ook hier maar weer lekker. Maar zo te lezen doen jullie dat ook zeker.

Groetjes,
Monique