ingelinda.reismee.nl

Hi Mate

Het is begonnen en het bevalt prima.

Na een lange vlucht van 11 uur kwamen we aan op Hong Kong. Wat een gave stad, maar niet zo druk zoals we dachten. We hebben onze spullen in het hostel gedropt en zijn meteen de stad in gedoken. Het was bewolkt maar heel heet, maar wel ideaal weer om een stad te verkennen. We zijn met een kaart in onze hand en onze goede richtingsgevoel op pad gegaan. We hebben de straten afgestruind, een park bezocht, met de ferry naar een ander eiland gegaan waar we naar de peek gingen. Want daar zou het oh zo mooie uitzicht van de stad te zien zijn. Boven aangekomen, niks te zien! Een grote grijze massa, we zaten dus in de wolken en zagen niets van de mooie stad. Helaas pinda kaas. Niet getreurd we zaten met ons hostel op de 19de verdieping en hebben alsnog wat van de stad kunnen zien. Wat een hoogte daar, we keken onze ogen uit.

Na een vroege avond (want we hadden een flinke jetlag) zijn we de volgende dag naar een ander eiland geweest waar we de grootste budha hebben gezien. Want een ding, hij lachte heel lief naar ons. We vonden het alleen een beetje vreemd waarom hij een hakenkruis droeg. Daar moeten we nog even achter komen waarom. Vervolgens zijn we met de kabelbaan weer terug naar het vaste land gegaan. Was wel erg hoog en het waaide nogal, (linda had zweethandjes en inge zat er heel relaxt naast.).

Na 5 uur wachten op het vliegveld zijn we verder gevlogen naar Cairns. Bijna ging de koffer van Inge naar Darwin, maar omdat ze alles goed in de gaten houdt (ja linda is blij met zo een oplettende tante, hoeft zij zicht nergens zorgen over te maken) is haar tas toch niet naar Darwin gevlogen en veilig naar Cairns gegaan.

We zijn hier nu ruim een dag, met heerlijk weer, een bruisend hostel en in een stinkende kamer met 10 man.

Vandaag heerlijk aan het zwembad (Lagoon) gelegen en ja met een klein beetje bewolking toch verbrand!

Dit was het voor nu. We gaan op naar het heerlijke gratis eten van het Hostel wat o zo heerlijk is (not). Gelukkig hebben we vandaag een supermarkt gevonden met brood en chocopasta. Cheers en tot snel!

Ps. we hopen dat het ook met jullie allemaal goed gaat. En voor het uitzwaaiteam heel erg bedankt. Was super tof dat jullie er allemaal stonden :)

Marit

Hello medereizigsters!! Even een berichtje vanuit Nieuw Zeeland. Leuk dat jullie nu ook op reis zijn en in verhouding met de rest zo dichtbij zitten. Geniet vsn elk moment!! Kussen uit NZ P.S. Dat teken: een Swastika is een duizendenjaren oud teken vanuit het Boeddhisme en als je goed kijkt zie je dat het geen hakenkruis is (hij is in spiegelbeeld)

Derya

Ow wat is het moeilijk om hier in nederland te blijven als ik dit allemaal lees! Ik zou jullie zo achterna willen vliegen! Heel veel plezier dames! Pas goed op elkaar! Groetjes derya

Sjan

Hoi meiden erg fijn dat het goed gaat met jullie .Blij dat we weer een berichtje kregen zat er op te wachten.
Heel veel plezier en kijk goed uit maar daar heb ik alle vertrouwen in .
groetjes Sjan en Gerard xxxxxx

Marja

Hoi meiden,

Een goed begin is het halve werk. Het gaat dus helemaal goedkomen met jullie. Geniet er maar van en vol verwachting kijk ik naar de volgende versie.

Veel liefs Nico en Marja

Hannie en Rein

Hoi inge en linda,
leuk om jullie verslag te lezen.Ik ga het zeker bij houden ,geniet maar lekker van dit half jaartje,dat heb je zeker verdiend inge jij ook denk ik linda al ken ik je nog niet maar door deze verhalen zal dat zeker gebeuren.
Groetjes en tot de volgende keer Hannie en Rein en yara en indy.

Koen

Goed om te horen dat jullie veilig zijn aangekomen in Australië. Veel plezier de aankomende tijd en houdt ons op de hoogte van jullie avonturen.
Gr. Koen

Aad en Joke

Klinkt allemaal goed.
Dus op Schiphol het vliegtuig in een klein dagje later Hongkong verkennen. En nu in Cairs genieten maar .
Hier is na een veel regen en wind nu eindelijk ook weer een zonnetje.
Meiden veel vakantie plezier. Gr Aad en Joke xxx

Sabrina & Martijn

He liefje(s)!
Wat goed; een eerste verhaaltje!!! LINDA - - - ZWEETHANDJES?!?! tsjee, dat is nieuw! En pas op; als je ligt te zonnen met dr, kan ze nogal ongezellig gezelschap zijn (ze slaapt meer dan dat ze zegt, ze zegt wel wat, maar dat is meer snurken ;))
Je krijgt de groetjes van Mama! Dikke xus!!!!

Martijn:
Hi Lin (en Inge natuurlijk),
Leuk om jullie eerste bericht te lezen. Ik had m bijna gemist want je hebt nog steeds de link niet gestuurd ;-) Handy hoor.
Geniet maar lekker van jullie drukke hostel, jullie kunnen nog lang genoeg rustig in jullie camper slapen..
Groetjes!!!

Jan en Marian

Hai Linda en Inge
Leuk om te lezen wat jullie beleven,in die grote steden en landen!Hoop dat jullie een mooi en leuk halfjaar hebben ,geniet maar lekker,meiden!Groetjes Jan Marian

Cherissa

Hee Linda en Inge! Wat een leuk stukje! Jullie zijn nog niet zo lang weg maar hebben al het een en al gezien! Goed dat jullie deze blog bij houden, zo blijven wij lekker op de hoogte! Hebben jullie in de hotels een computer?

Ik heb deze week ook weer wat mee gemaakt. (Lin nog bedankt voor je smsje!)
Ging gisteren zwemmen met school, toen ging ik in het water duiken en ging me schouder uit de kom ... toen sávonds naar het ziekenhuis gegaan, gelukkig niets gebroken! (ze dachten dat misschien me sleutelbeen was beschadigd maar gelukkig niet) nu moet ik volgende week terug voor een contorollen! Genieten jullie daar maar lekker van het zonnetje, en wel goed insmeren he! want verbranden is niet lekker!

Liefs, Cherissa!

Ome Henk

Inge en Linda,
Geweldig!! Jullie reis is begonnen. Het wordt gegarandeerd geweldig met alle fantastische avonturen die jullie gaan meemaken en de bijzondere dingen die je gaat meemaken in al die verschillende culturen. We zullen jullie met veel interesse volgen en horen ongetwijfeld al het nieuws ook van jullie van enthousiasme overlopende ouders.
Nog even over die Swastika: Marit heeft helemaal gelijk en als toevoeging zou ik willen melden dat het teken gekoppeld aan een boeddha de betekenis heeft van: "dat wat gunstig of gelukbrengend is en in het bijzonder als teken voor personen en objecten om hun geluk mee aan te kondigen". Wat mij betreft dus een goed teken voor jullie reis.
Veel plezier, geluk en avontuur.

greetje

Wij maar werken en jullie lamballen, geniet ervan en we blijven op de hoogte via deze weblog
groetjes van alle citoseiners