ingelinda.reismee.nl

Hi, Haai!

We willen jullie heel erg bedanken voor alle leuke, lieve en grappige berichtjes. Echt heel leuk om te lezen! Thanks mate!

We hebben weer heeel heel veel meegemaakt. We zullen een opsomming maken, wel lekker overzichtelijk:

• We hebben onze eerste surfles gehad. Resultaat: Inge heeft 1x op de bord gestaan en heeft vervolgens 101 blauwe plekken. Linda heeft ietsie vaker op het bord gestaan en heeft de volgende dag spierpijn. Het was wel heel cool en we gaan daarom deze week in byron bay het opnieuw proberen :)

• Fraser Island, was een geweldig eiland wat voor het groten deel uit zand bestond.

We hebben daar echt onwijs veel natuur gezien. Zo mooi! En onwijs veel mooie meren, zo helder dat je de vissen ziet zwemmen. Foto's volgens nog, het uploaden duurt uren!

• We hebben weer nieuwe dieren gespot. Een dingoe (wilde hond die op Fraser Island leeft).

• Half 5 in de ochtend ging onze wekker, we wilde zo graag de zon op zien komen uit de zee. Staan we daar met onze slaperige kop, is het bewolkt! Geen zon te zien. Maar toen spotten we wel een haai! Hoe cool was dat. De zee is zo wild, dat het wel eens gebeurt dat ze zo dicht bij het strand komen.

• De camper is gefixt! De radio doet het weer, al had hij net wel weer zijn kuren. En de koelkast werkt dus we hebben heerlijk koud drinken. En we hebben ook weer licht dus we hoeven niet meer om 8 uur te gaan slapen omdat het om 7 uur al donker is. We dachten ook dat onze grill het niet deed. Maar gelukkig die deed het wel, we moesten hem alleen even aansteken omdat ie op gas werkt, wel zo handig :)

• Een hoge berg beklommen om vervolgens van een onwijs mooi uitzicht te genieten. Onze kuiten hadden het wel even te voorduren. Dit uitkijkpunt gebruiken ze ook om bosbranden te signaleren en te blussen. Hoog dus :)

• Brisbane, de grote stad. Niet helemaal voor ons weggelegd. De weg vinden ging tot nu toe heel goed. Maar we reden Brisbane in om onze camper te laten fiksen maar we hebben wel 1.5 uur rond gereden voordat we het vonden. Dus daar zijn we maar een dagje gebleven, geef ons maar de natuur :)

• Het camper langs de weg gaat nog steeds goed, wel 4 dagen niet douche maarja des te lekkerder het weer is als we een douche hebben. En gelukkig hebben we de zee en de mooie meertjes nog.

• Vandaag hebben we de eerste koalas gespot. Het waren wilde koala's maar omdat ze ziek zijn geweest worden ze nu opgevangen. Dus de echt wilde moeten we nog vinden. Maar we turen al uren omhoog maar vinden maar niks, ze verstoppen zich veel te goed.

• We ontmoeten ook nog steeds heel veel mensen. Maar het leuke is dat we telkens dezelfde mensen weer tegen komen. Australie is dan zo groot en dan liggen er weer mensen die we eerder hebben ontmoet naast ons bij de lagoon. Zo zagen we gisteren ook een jongen die we op het vliegveld hadden ontmoet, hij was in Sydney begonnen en die kwamen we op een bankje in Brisbane tegen. Heel leuk! Konden we even ervaringen uitwisselen.

Wist je dat:

• De Australiers zo aardig zijn. Als je een beetje bedwaasd rond kijkt met een lonely planet in je hand ze je helpen de weg te wijzen.

• Je overal wc's hebt waar je niet voor hoeft te betalen. En ja ze zijn schoon en met wc-papier.

• De Aldi ook in Australie bestaat.

• We nog geen lange broek aan hebben gehad.

• Dat koala's wel 10 kilo kunnen wegen en ze ecalyptus heel lekker vinden.

• Als je genoeg boodschappen doet, je 4 cent korting krijgt op de benzine. Dat scheelt ons toch weer een beetje. Want ja we letten op de kleintjes.

• Inge een ochtenhumeur heeft, maar er probeert aan te werken ;)

• Linda sacho wordt als ze de weg niet kan vinden, maar dan wel de weg durft te vragen (in het engels ;) )

We zijn blij dat het bij jullie ook zo mooi weer is! We hoorden dat het de warmste november ooit is. Geniet er lekker van! We doen dat ook hier met onze 30 graden ;)

Tot snel en een hele dikke kus van ons!

Monique

Hoi meiden,

Nou ik geloof dat jullie nog geen heimwee hebben he? Het klinkt allemaal geweldig wat jullie zien. Ben al benieuwd naar jullie volgende verslag. De foto's ga ik zo nog even kijken. Ik zou zeggen geniet er maar intens van. Groetjes Monique

Sabrina

Meiden wat wordt ik blij van jullie verhalen! Heel fijn dat jullie zo genieten en wat zijn wij jaloers op 30 graden!!!! (het is hier nu 8 graden en bewolkt > maar het is pas ochtend :)) Jullie hebben zelfs een haai gezien, wat een avontuur :) Knap hoor zussie, de weg vragen in het engels. Heb je thuis niet voor niets met je oordopjes met engelse les op gelopen. Hier gaat alles prima, maar we missen je wel hoor. Met Elin gaat het ook allemaal goed, ze wordt met de dag bijdehanter :) Lekker brabbelen, draait heel haar box en bedje door en giechelen om kiekeboe. Liggen in de kinderwagen vindt ze maar niets, wat is super nieuwsgierig en probeert telkens te gaan zitten.
Meiden geniet (maar zo te horen doen jullie dat zeker!)!
Dikke kus van Sabrina, Denny en Elin.

Sabrina

ps. wat een super mooie foto's!

Marja

Hello girls,

Ik ben maar een heel klein beetje jalours. Maar dat is zo weer over als ik zie hoe jullie genieten. Jullie van harte gegund. Kijk je wel uit dat jullie ogen niet uiot de kassen rollen van alle dingen die jullie zien anders mis je de rest.
Je ziet de wereld is heel klein als je mensen tegen komt die je al eens gezien hebt.
Linda ik miste je toch wel even van de week bij Daisy.

Heel veel lies Nico en tante Mar

Daisy

Joehoe...
Dat natuurlijk schoon geloven we nu wel...hoe is het met het mannelijk schoon daar:P??

Aad

Mooie verhalen meiden leuk om te lezen. Weet je dat jullie er al een maand op hebben zitten. Dus geniet de tijd gaat hard zat. En dat er een ALDI is doet je moeder goed. Groeten uit Lisserbroek en kijk uit voor de wilde dieren.Oh ja a.s zaterdag komt sinterklaas in Nederland aan maar ik vertel wel dat jullie in Australië zitten hoor. gr Aad en veel xxx..

Sabrina

Dais ze mag niet naar mannelijk schoon kijken!!!! Veel te bang dat ze daar wil blijven....

Jiska

Inge jij een ochtend humeur nooit wat van gemerkt op het werk.. Houden zo!

Gerard

Hoi Meiden , dat wordt 2 dagen op een houtje bijten!!!! en dat met zo'n intensieve surf les.

Sjan

hoi meiden Leuke mooie fotos .lijkt wel of je in de woestijn bent. Wat zien jullie al bruin.
En Inge Jiska moet je maar eens s morgens heel vroeg mee maken als net uit bed bent!!!!!
groetjes en veel liefs.

Wilma en Eric

Nou jullie vermaken je uitstekend zo te lezen. Geweldig die natuur en ook nog een haai (moet wel erg mijn best doen om hem te vinden op de foto) maar goed jullie hebben hem toch maar mooi gezien. Die indianen look staat jullie geweldig.
Geniet van al het mooi's en we blijven jullie volgen.
Groetjes

yvonne

Hoi hoi

Geniet van al het moois daar.

Jeroen

Hey Linda en Inge,

Mooie verhalen zeg. Schitterende reis die jullie tot nu toe maken. De foto's zijn echt prachtig! Geniet er nog van en ik hoor de verhalen graag als jullie weer terug zijn!

x

Jeroen