ingelinda.reismee.nl

We love the Aussies!!

Nederlanders mogen er een voorbeeld aan nemen. Wat zijn de australiers toch vriendelijk en behulpzaam. Wij hopen dat dan ook mee te nemen als we terug zijn. Zo werden we een dag wakker op een rest area waar we dien avond haden geslapen. Linda kwam met haar slaperige hoofd de camper uit en daar zat een vrolijke australische man te ontbijten. ' Goodmorning! Have you see the kangeroes over there? Yes we see them very nice. En ik ging snel even naar de wc en een ontbijtje maken want inge was ook net uit bed gekomen. De man bleef maar tegen ons praten en wij vertelde hem over onze verdere plannen en de route die we gingen rijden. Hij gaf ons het advies om anders te rijden omdat we echt midden door de outback zouden gaan en km lang de zelfe weg zouden zien en met amper een tankstation. Dus dat vonden we dus geen goed plan dus onze route maar omgegooid en pas zuidelijker landinwaarts te gaan. we zijn hem nu alsnog eeuwig dankbaar!

Zo hebben we 3 dagen op Byron Bay gesurft. Inge heeft er een paar blauwe knieen aan over gehouden, Maar diehards geven niet op he! Resultaat een paar mooie golven gepakt :) Het is een super dorp met een gezellige sfeer. Het uitgaan was dan ook erg gezellig. We hebben ook weer erg mooie strandjes gezien, nieuwe beesten in het wild gespot! Dit keer een grote leguaan die op ons af kwam lopen en een slang tussen linda haar benen glipte. Toen stonden we toch wel even te gillen allebei! In Port Stephans hebben we dolfijnen gespot :) helaas geen goede foto er van kunnen maken. Jammer! Pelicanen die zo groot waren zeker een meter hoog. Zo proberen we ook elke dag wat actiefs te doen, toch een beetje aan de conditie blijven werken! We wandelen veel langs stranden en nationale parken. zwemmen zo af en toe.En we hebben ook gesand board! Van een 10 meter hoge zandduin af met een soort slee. We missen natuurlijke alle sneeuw hier dus dan maar van een zandberg af sleeen!

Naast al deze leuke dingen stond helaas ook wat minder leuk tegenover. We balen een beetje van de camper. Het licht en de koelkast werken niet. Er is iets mis met de 2de batterij. Zo zijn we al 3 keer bij een garage geweest om het te laten maken. Maar het resultaat is van korte duur. Erg balen als je s'avonds in het donker zit met warm eten. Dus toch maar blijven bellen met de verhuurders. Mochten we weer langs een garage gaan. En echt een half uur naar dat we hadden gebeld hadden we pannen langs de weg. KLAPBAND!! Balen. Wat moeten e nu? Dan maar weer bellen. Maar gelukkig heb je dan van die vriendelijke Aussies, onze redder in nood. We stonden nog geen minuut langs de weg en er stond al een man naast onze auto die de reserve band erop wilde zetten. En na nog geen 15 minuten reden we weer lekker verder. En de volgende dag gingen we naar de garage en in alles weer gemaakt.nu maar hopen dat alles het blijft doen!! Maar gelukkig hebben we ook een nieuw reisgenootje erbij. Hij heet Stephan en rijd voor 1 maand met ons mee naar Sydney. En hij is vroeger auto monteur geweest. Dus dat komt goed van pas!!

Ons plan is om vanaf Adelaide waar we nu zijn, de Great Ocean road te rijden, Melbourne en dan Sydney als eindbestemming. Waar we dan kerst en Oud en Nieuw gaan vieren. Dus nog een maandje voor de boeg!

Hier nog wat weetjes:

- We hebben al 5500KM gereden in onze camper

- De camper ons wel de hoogste bergen op weet te rijden, zodat we op de mooiste lookout punten komen, en daar genieten van het mooie uitzicht.

- We daar dan ook een keer heerlijke hebben gegeten op een berg met uitzicht niet normaal.

- links rijden steeds beter gaat.

- er erg veel aan de weg gewerkt wordt.

- geen files zijn in Australie

- je 100km per uur maar en soms ook 110km per uur

- Off road rijden soms erg eng is

- Je alleen zonnebrand kan kopen van factor 30.

- al het vlees in grootverpakking is

- je nergen lege flessen kan inleveren

Nou dit is het weer voor nu. Wij gaan weer lekker genieten van het heerlijke weer. Jullie allemaal sterkte met de kou daar in nederland.

Tot snel allemaal!!

Kus van ons

Marja

Als ik het zo lees hebben jullie het ontzettend naar de zin. Op deze wereld zijn toch ook nog goede mensen en moeten we niet te snel oordelen. Meiden jullie stralen natuurlijk ook iets uit dus wees wel op je hoede.
Kijk al weer uit naar jullie volgende verhaal.

Veel liefs en kus van Nico en tante Marja

Hannie post

Hoi Linda en Inge,
Ik word jaloers op jullie,terwijl ik eigenlijk helemaal geen reiziger ben maar jullie verhalen zijn erg leuk,geniet met volle teugen.
Groetjes tante Hannie

Ria van Nobelen

Hallo linda en Inge

Wat een leuke verhalen, en wat is het mooi daar. Ik blijf jullie volgen hoor.....
Jullie zitten er al weer een paar weken, wat gaat dat snel.
Geniet van wat nog komen gaat. Groetjes vanuit Lisse.

Jos A

Ha dames.
Weer helemaal om bij weg te dromen, van al die foto's en jullie verhalen. De enige bergen hier in Esch zijn de zandbergjes, links rijden erg duur is (boete), 100 km/h rijden alleen zondagsrijders, offroad rijden niet kan want dan moet je door hekken heen, zonnebrandcreme hier nu allang kan vergeten en nog steeds vlees bij Waldo kan kopen. Ze hebben pas een gat gegraven voor een ijsbaantje dus het gaat alleen maar kouder worden, brrrr.
Toch wel handig om een automonteurtje op sleeptouw te nemen. Maybe he fix your lempie and your koelkessie. Hoe is jullie aussies accent tegenwoordig ??
Blijven genieten girls, dat pikken ze nooit meer van jullie af. Groetjes ook natuurlijk van Yvon.

T

Hele mooie Kerstdagen en een knallend Nieuwjaar dames!!!