ingelinda.reismee.nl

Great Ocean Road! Really Great!

Vanaf Adelaide zijn we vol goede moed met zijn 3en richting Melbourne vertrokken. Tijdens deze tour hadden we een bezoekje gepland naar een nationaal park The Grampians en de Great Ocean Road.

Ons Reisgezelschap Stephan was toch niet zo gezellig als we dachten en merkte al snel dat we liever apart door wilde reizen. Na 6 dagen hebben we Stephan gedag gezwaaid. En zijn we samen richting de donkere wolken gereden, want die hingen helaas boven het park. Boven aan de berg kwam het zonnetje er weer doorheen en lachte hi ons weer tegemoet. We zijn erg actief geweest onze benen hebben vele kilometers gemaakt, berg op berg af, de waterval water gegeven. (zie foto). En de hoogste bergtoppen bereikt. We zijn daarom erg blij met onze wandelschoenen. Deze nacht hebben we voor het eerst illegaal gekampeerd op een pakeerplaats bij ' de langste wandelroute, maar liefst 300 meter' :) We zijn die nacht meteen gestraft voor het feit dat we illegaal kamperen met de temperatuur van tot het vriespunt. We hebben onwijs genoten van de mooie natuur die ook te zien was op de great ocean road. De great ocean road is een toeristiche route van 300km. waar jaarlijks 1,2 miljoen auto over heen rijden. Hij is in 1939 aangelegt door 3000 werkliederen. Langs de route zijn mooie rotsen en afgelegen strandjes. Het lijkt soms net of we in de film Pirates of the caribean zitten. Dan zaten we op een helemaal alleen op een strandje te wachten tot dat Jack Sparrow ons kwam vrijgezellen, maar helaas! ;) De 1nacht hebben we weer illegaal gekampeerd maar dit keer op een minder afgelegen plekje en dat was te merken want de politie stond opeens naast ons, na even in de stress te zitten en een scenario te maken over wat we gingen zeggen reden ze gelukkig door. Dus konden hier lekker verder kamperen.

De great ocean road eindigd in Geelong, waar het gelukkig weer zomerse temperaturen aanneemt en we weer lekker in ons bikini kunnen opwarmen en ons huidje weer bruiner kunnen laten worden.

Gisteren aangekomen in Melbourne hebben we ons campertje ingewisseld voor een nieuwe. Hopen dat deze geen problemen geeft voor de komende 2 weken.

Vandaag hebben we ons zelf lekker verwend met een nieuw kerst/zomer jurkje en nieuwe camera voor linda. (helaas stopte die er ook al mee).De komende dagen gaan we Melbourne op stelten zetten.

Wist je dat:

- het ons opvalt dat hier heel weinig mensen met een gsm/smartphone in hun hand rondlopen.

- Dat elke stad een botanic garden heeft en bij elk info punt waar we komen het ons aangeprezen word om naar toe te gaan, terwijl het maar een gewoon park is.

- ze daar wel erg gezellig plekken hebben met bbq's water en sportclubjes.

- wist je dat we al 1000x U-turn (omkeren) hebben gemaakt.

- we elke avond voor het slapen een potje kaarten en dat linda meestal wint.

- we al professionele wild plassers zijn.

- we nu echt wilde koala's hebben gespot.

- we nog 2,5 week onze camper hebben

- elke avond een gezonde maaltijd koken en vervolgens met koud water afwassen

- we kangeroes erg lief vinden maar dat ze ook heerlijk smaken! ;)

- 6 uur de zon opkomtn en 20,45 uur ondergaat.

Nogmaals bedankt voor jullie lieve en leuke berichtjes, erg leuk om iets van jullie te horen!!

Bye Bye

derya c

nou zo te horen hebben jullie het helemaal naar jullie zin daar! fijn om te horen.. maarreeehh kangeroes smaken lekker??? ieeuuwww!

Joke

Hallo meiden
Spannend hor dat illegaal kamperen.
Inge dat winnen met kaarten heeft ze van haar vader wij doen ook elke avond een potje skippo.
En die wint ook heel vaak.
Geniet nog lekker.

monique

Hoi meiden,

Jullie zijn lekker avontuurlijk bezig. Wat een spannende dingen maken jullie mee. Lekker allemaal grensverleggend. Kerst schiet nu al lekker op. Ben benieuwd naar jullie plannen.

Groetjes,
Monique

Martijn van Hal

Heey Inge en Linda

Zo te zien en te horen is het een geweldige ervaring. Nu weet ik het zeker, ik ga ook binnen een aantal jaren die kant op. maar geniet er nog maar lekker van.
Ik kijk erna uit om nog meer foto's te zien en verhalen te horen.

Groetjes Martijn en de rest van de familie.

Jiska

Hee aardige bruine kop.. Beter dan het gore koude weer hier. Leuk dat je een kerst kaart hebt gestuurd en fijn dat alles goed gaat met jullie. Geniet er nog maar Ff een paar maanden gaat en ik zal een vuurpijl naar jullie toe knallen.. doeiii x

Jos Advokaat

WAT IS HET DAAR BIJ JULLIE TOCH VRESELIJK MOOI. Als ik jullie was: Vergeet het NL-weer, NL-politiek, NL-eten en blijf voorlopig waar je bent. Maak ons nog gekker met jullie verhalen en jullie foto's. Er is daar nog genoeg kangeroe-vlees te verschalken. Hier is het weer om te huilen. Vies, nat, koud, veel wind en wederom een Esseblad met veel kerstachtige tempelverhalen. Word je echt NIET warmer van. Geniet nog zo lang het kan meiden.
Groetjes van mij en the family