ingelinda.reismee.nl

We hate a Ozzie!

Even een update vanuit Australie. Maandag begon met regen op een rest erea. Daar wakker geworden zijn we doorgereden naar een dorpje om boodschappen te doen. Het bleef maar regen en dachten dat het wel een goed plan was om richting de zee te gaan omdat het daar altijd beter weer is. We dachten aan Jervis Bay, want daar zijn de mooie witte stranden. We hebben netjes de borden gevolgd en gelukkig klaarde het weer al op :) Na het volgen van de borden kwamen we ineens terecht in een nationaal park waarvoor je 10 dollar moest betalen. Nouja no worries, wij de 10 dollar betaald. De natuur is zo mooi daar willen we wel een keertje voor betalen. Maar dan wilde we wel flink gaan wandelen voor dat geld. Dus wat info gehad en een wandelroute uitgekozen. We hadden onze auto op een parkeerplaats in het bos geparkeerd waar nog 3 auto's stonden. We hadden hem leuk naast een wicked camper gezet. Wel zo gezellig ;)

We hadden nog wat honger en hebben nog even een broodje in de camper gegeten en daarna onze fototoestellen gepakt en in een daypack gedaan en op naar de wandeling en de mooie uitzichten. De wandeling stelde helaas niet heel veel voor en het begon weer te regenen, helaas. We wilde nog verder wandelen maar dachten laten we maar terug gaan naar de carpark voordat we zo nat worden.

Daar aangekomen deed ik de auto open en stond de passagiers stoel naar beneden. Ik dacht huh wat vreemd. En zei tegen Inge: Oh die is vast omgevallen, gebeuren wel vaker rare dingen met die camper. Maar waarom staat er een voetstap op die stoel. En toen keken we naar achteren. En zei Inge: Er is iemand in de auto geweest!!! We schrokken ons rot en rende naar de achterkant om het goed te kunnen zien. Alles lag overhoop, maar dan ook echt alles was onderste boven gehaald. En shit onze backpacken waren ook weg! Waarom?????

Mijn eerste reactie was, kom we gaan in de bossen zoeken. Er stond nog een camper naast ons en die stond half open. Ik dacht dat er iemand in lag en klopte op het raam om te vragen of zij iets hadden gezien. Maar geen reactie. Toen zag ik dat zij ook waren beroofd. Ik heb nog een stukje in het bos gezocht maar dat was natuurlijk kansloos. Toen bedacht ik me dat het best eng was zometeen zitten die rovers in de bosse. We zijn snel weggereden naar het info punt van het park. Zij hebben ons door verwezen naar het politie station waar we goed zijn geholpen. En toen kwamen er nog 2 meisje aanrijden, de 2 van de camper die naast ons stonden geparkeerd. Het waren gelukkig ook 2 nederlandse meisjes. We hebben een proces verbaal op laten maken en zijn daarna richting Sydney gereden. Daar konden we slapen bij vrienden van 1 van de meisjes. Een super groot huis in een villa wijk. Dus dat maakte weer veel goed. We hebben heerlijk wat te eten gehad en hoefde niet in onze camper te slapen en konden we rustig bij komen.

Vandaag zijn we in Sydney naar de ambassade gegaan en hebben we een nieuw paspoort aangevraagd. Deze is er over 2 weken en kunnen we gewoon weer het land uit. Nu moeten we echt van alles nieuw gaan kopen. Ze hebben zelf onze vuile was meegenomen!!!! Zo bizar!
Maar gelukkig is er niets met ons gebeurd!

Volgende keer komen we weer met een gezellig verhaal :)

De overbuurtjes

Wat een tegenvaller, gelukkig is daar de verzekering nog, laat jullie mooie reis er vooral niet door verpesten.
Liefs, de Tollies

mthiers@kabelfoon.nl

He meiden toen ik het begin las dacht ik; geen echte hollandse meiden hoor. Zijn bang voor een beetje regen. Maar toen ik verder las had ik toch wel met julli te doen. Maar nu alles toch weer een beetje opgelost wordt denk ik; weer een ervaring rijker.
Let goed op jezelf want we willen jullie weer heelhuids terug zien op de geplande tijd en niet eerder vanwege tegenslag.

Heel veel liefs en fijne kerstdagen in de bloedhete zon.

Nico en tante Marja

Jos Advokaat

Hé Girls, Ha Ingepinge.
Heel veel geluk, wijsheid EN gezondheid toegewenst voor 2012 en erna, namens ons familietje.
Wat een pokkezak, die jullie spulletjes heeft meegenomen. Het is te hopen dat het een arme sloebert is met twee kinderen EN een wasmachine heeft, zo las ik tussen de regels door. Dan heeft hij ook een mooi begin van het nieuwe jaar.
Het ziet er allemaal nog steeds erg mooi uit bij jullie, lekker weer, veul friends and good weather. Wat wilde gullie nog meer. Hier nu heel zacht weer maar erg nat. Ik zal geen moeite doen om foto's naar jullie te uploaden. Daar ga je van janken. Misschien wel leuk voor een stille en sjacherijnige avond: www.eschweb.nl
Blijven genieten !!!!!!! Groetjes van ons.

Wilma Samuels

Inge en Linda nog heel veel plezier de komende maanden en een heel gelukkig 2012.
Hopelijk komen er geen dieven meer op jullie pad maar ontmoeten julle wel veel leuke en verrassende mensen onderweg.
Groetjes

Saskia en Jeroen

Inge en Linda een gelukkig 2012 en geniet er de komende maanden nog maar van. Hopelijk zonder verdere dieven.

Groetjes saskia en jeroen

Jiska

Hi Inge wij zien jou mooi ketting helemaal niet ha ha was een rib uit ons lijf... See you sooooooon!!!

Riky den Otter

Inge en linda een heel goed en gezellig 2012.
Verder gaat het goed met ons allen in het Jeroen Bosch zkh.
Geniet er nog maar van want de tijd die vliegt om.
Je zit zo weer aan die telefoon.
Samen nog veel plezier met pas goed op en wordt daar niet verliefd!!!!!!!!!!!!!! Doeiiiiiiiiii