ingelinda.reismee.nl

we gaan hard, we gaan lekker, we gaan los!!

Aangekomen in Sydney! Eindelijk, wat hebben we naar de grote stad uitgekeken. En niet voor niks, want we hebben ons super vermaakt!

De eerste dagen voor kerst zijn we door de lieve baas van linda in contact gekomen met Chris. Een jongen die in Epping woont, zo een 20 km van het centrum af. We stuurde hem 1 dag voor kerst avond een berichtje via facebook met de vraag of we misschien bij hem de kerst mochten door brengen. Je zou denken, vreemden over de vloer met kerst, no way. Maar kerst is niet voor niks het verhaal van eenheid en gezelligheid. Na het sturen van het berichtje op facebook, kregen we verrassend al een half uur later een telefoontje van hem. Tuurlijk kom gezellig bij mij, ik ben wel net verhuisd maar no worries, ik pik jullie morgen op. Hoelaat? Waar? Wooow, dat was nog eens een snelle en fijne reactie.

Aangekomen in Epping, in een super leuk huis met veranda om het huis en een zwembad, werden we meteen aan de wijn gezet. En zijn we in de stamkroeg wat gaan eten.

Toen vroeg Chris, wat doen jullie eigenlijk met kerstavond?
Wij: uhhh... geen idee. We zijn net bestolen en zijn al blij dat ons paspoort is aangevraagd, dus we hebben eigenlijk nog niet aan kerst gedacht.
Hij: ik bel mijn ouders even.
Ouders: Tuurlijk mogen ze komen, zijn ze vegatarisch? Alleen gaan we het niet meer redden om cadeaus voor ze te kopen!

Hoe lief! Wij hebben dus een heerlijke, warme kerstavond bij de ouders van Chris gehad. Waar heel de familie was. Met kerstboom, cadeaus en een heerlijk kerstmaal. Dus echt een kerstgevoel gehad. En natuurlijk even aan jullie, thuis gedacht! Want je moet weten, op zulke momenten mis je je thuis extra!!!

Voor eerste kerstdag hadden we kaartjes gekocht voor een festival aan Bondi Beach. Lieve Chris bracht ons naar het strand. Waar wij heel de dag heerlijk in de brandende zon hebben gedanst.

Tweede kerstdag hadden we een hostel in de stad geboekt voor de aankomende week. We zaten echt midden in de stad in een super mooi en schoon hostel, met hordes Nederlanders. Onder het hostel was een bar te vinden, waar wij dan ook elke avond te vinden waren. Wel zo makkelijk, rollend naar huis ;)
We hebben veel gewandeld in de stad, het opera house bekeken, over de beroemde brug gewandeld, in Bondi beach gezwommen etc. Ook wilde we graag een kaarsje in de kerk aansteken voor onze familie en vrienden. Aangekomen in de kerk was er geen kaars te bekennen maar wel heel veel stoelen en heel veel mensen. Dus wij dachten, na zo een stuk wandelen willen we wel even uitrusten. En zijn we op een stoel neergeploft. Voor we het wisten waren we in orgel orkest beland. En konden we verlopig de eerste 2 uur de kerk niet meer uit. Maar we hebben genoten en waren uitgerust na 2 uur zitten;)

Het einde van het jaar is al in zicht! Samen met 2 Nederlandse jongens uit Scheveningen hebben we oud en nieuw gevierd. Vroeg uit bed gegaan om een mooi plekje in het park te bemachtigen. En ja die hebben we gevonden. Heerlijk grasveld aan het water, kleedje, eten, vrienden om je heen, uitzicht op de brug en het opera house en een zonnetje die lekker op je schijnt, wat heb je nog meer nodig. Acht uur later was het eindelijk zover. Het kindervuurwerk ging van start. Hier konden we even oefenen om ons fototoestel op de juiste stand te krijgen zodat we om 12 uur top foto's konden maken. En die zijn gelukt! (zie ons blog). Wat een vuurwerk, het was echt super mooi en romantisch. Alle bootjes waren verlicht, een uitzicht op de skyline van Sydney waar alle gebouwen mooi verlicht waren en het vuurwerk. Een oud en nieuw om nooit meer te vergeten. Ja en ook hier hebben we weer aan jullie gedacht! We willen jullie ook een pracht en gezond nieuw jaar wensen!!!!

De laatste 3 dagen hebben we weer aan Chris ze deur geklopt en hebben we daar nog even gerelaxt in zijn zwembad. Om ons klaar te maken voor de volgende trip, New Zealand. In deze dagen hebben we ook nog een trip naar de Blue mountains gemaakt, en ze waren blauw hoor! Hier hadden we 2 italiaanse jongens (nouja mannen van rond de 30) ontmoet waar we de laatste dagen mee hebben vermaakt. Zo hebben zij ons mee uit eten genomen! En de volgende dag hebben ze voor ons, Chris en zijn huisgenoten een italiaanse maal gemaakt. Een van dejongens heeft een eigen restaurant in Italie en wil er graag nu een inSydney openen.We hebbeneen super laatste avondgehad en met hun afgesproken op koninginnedag om huneen echtfeest te laten zien!

Vandaag zijn we veilig geland in NewZealand, met ons nieuwe paspoort. We hebben nog wel even staanzweten voor de douane.De vrouw die ons paspoort controleerdedeed er wel erg lang over. Het enige wat ze zei was: Wrong, wrong, wrong en een diepe zucht. Ohnee we mogen toch wel het land uit dachten wij. Maar gelukkig een kwartier later was het haar gelukt om het visa wat nog op ons oude paspoort stond over te zetten en mochten we alsnog met de vlucht mee. In Auckland werden we ook erg leuk verwelkomt. Ze hebben onze schoenen gereinigd, hoe lief is dat! Ze zijn nogal streng met de bagage, vanwege milieu dingen. Dus dat betekend alles wat het milieu aan kan tasten mag niet naar binnen. Geen groente, fruit, zand (en dat zat aan onze schoenen). Geef je dit niet aan de heb je een boete van 500 dollar aan je broek hangen.

Maar we zijn veilig binnen en gaannu vol zin een nieuw land ontdekken. Al missen we het mooie weer en Sydney wel!!!!

We zullen jullie weer snel een nieuw verhaal sturen over onze avonturen in Nieuw Zeeland. See you!

Marja

Geweldig meiden ik heb weer genoten van jullie verhaal. Foto's van het vuurwerk had ik al gezien en vond ik schitterend. Zie uit naar de continue story.

Groet Nico en tante Marja

Marian

Wat een verhaal,meiden!Echt een belevenis,het is genieten als je het leest!

Liesbeth

Hee Inge en Linda, al ken ik je niet ;-)

Wat een leuk verhaal weer! Jullie hebben al heel wat mee gemaakt, wel spannend af en toe.
Ik zie jullie avontuurlijke verhalen wel weer :-)

Groetjes xx