ingelinda.reismee.nl

Azie here we come!!

Na zon, zee, strand, luieren, zwemmen, lezen, slapen , snorkelen, etem en genieten op Fiji zijn we aangekomen in het volgende continent AZIE! Na een gemiste vlucht op Hong Kong( ja ook de mensen op het vliegveld van Fiji hebben een eiland mentaliteit, dus makkie aan geen gehaast) zijn we aangekomen in Bangkok. Wat een wereld van verschil. 7,7 miljoen mensen in 1 stad voor ons gevoel hebben we ze allemaal gezien. Na vele waarschuwingen van andere backpackers zijn we alsnog afgezet door taxi chauffeur, letterlijk en figuurlijk. We waren 400 baht (10 euro is niks voor een taxi voor ons zal je denken) kwijt en hoorde later dat een ritje max. 150 baht kost. Maar hij heeft ons wel voor het guesthouse afgezet waar Sandro op ons wachtte. Sandro hebben we ontmoet de eerste week in Australie en lang leve facebook wisten we dat hij op het zelfde moment in Bangkok zal zijn. We hebben de eerste 2 dagen met hem doorgebracht, lekker eten en drinken. We hebben vele indrukken op gedaan, voor degene die er nog nooit zijn geweest, moet je voorstellen: een stad met 7,7 miljoen mensen die een taal spreken soms schreeuwen waar je niks van begrijpt en ondertussen in hun neus peuteren.m op straat overal kraampjes met eten en op elke hoek een markt, rond rijdende tuk tuks die je overal naar toe willen brengen. erg hecktisch allemaal.

Na Bangkok hebben we de trein naar Ayutaya genomen voor maar liefst 30 baht (7 euro) met zijn tweeen 3 uur in de trein tussen de locals. De treinreis viel opzich wel mee al werden we de hele rit lastig gevallen door een thaise oude man die graag aandacht van ons wilden hebben. Aangekomen in Ayuthaya hebben we 1 uur in de bloedhitte gelopen op zoek naar ons hostel. Het echte backpacken is begonnen. We hebben daar de volgende dag al echte nederlanders een fiets gehuurd en rondgereden en alle tempels en ruines daar bezocht, dus een cultureel dagje. de volgende dag de trein naar Lopburi genomen een kleind stadje waar de apen over straat lopen. Nou dat willen wij nederlanders wel eens meemaken. Eerst een martktje bezocht met allemaal mensen en vooral kinderen in feestelijke outfits.( we waren de enige touristen) Wij vonden het super mooi en leuk om te zien maar voor de kinderen waren wij de attractie, de meeste nog nooit een blanke gezien. dus ze staarden, lachten en wezen naar ons en wilde met ons op de foto. We weten natuurlijk dat we leuk zijn maar dit hadden we niet verwacht. Daarna waren de apen aan de beurt, ze liepen gewoon op straat, zaten op auto's bij een tempel. we vonden het wel een beetje eng en we kwamen er achter dat dat niet voor niks was want inge had een tasje vast met wat spullen die we gekocht hadden en een aap die pakte het tasje vast en wilden het meenemen, gelukkig kwam er een man aan en die jaagden hem weg. daarna hadden we het stadje wel weer gezien en gingen terug met de trein naar Ayuthaya, Daar hebben we ons haar nog laten knippen, dat mag ook wel naar 4 maanden zoute zee en de zon.Toen de nachtbus gepakt van maar liefst 10 uur naar Chang Mai. We stapten het laaste in de bus maar kregen wel de mooiste en beste plek. De monikken moesten plaats maken voor ons. We waren erg blij met ons plekje voorin nu konden we onze benen lekker strekken. Chang Mai is een super schattig stadje en wat rustiger dan bangkok. we voelen ons steeds meer thuis in Azie en zijn al aardig aan de cultuur gewend. Dus een stapje terug konden we wel aan en hebben daarom een 3 daagse jungle tocht geboekt. Super leuk! de eerste dag waren we met een groep van 12 mensen. De tocht begon op de olifant wat een beesten zeg. daarna was het onze beurt om te lopen.4 uur berp op in de hitte, onderweg mochten we onder de waterval afkoelen. In de buurt een klein dorpje in de jungle sliepen we in een bamboe hut. we aten op de grond en douchte onder een koud straaltje water. en de wc was een gat in de grond. Het leven van de thaien in de jungle is heel prementief. Na een gezellige koude nacht met zij alle zijn we de volgende dag met allen 2 Ozzies ( australische meiden) door gegaan de rest deden maar een tocht van 2 dagen. Met zijn 5en hebben we veel gewandeld, gezwommen in watevallen en gegeten uit bamboo schaaltjes die de gids onderweg voor ons had gemaakt. Dag 3 bestond uit raften, bamboo raften en weer terug naar Chang Mai. De terugweg zaten we boven op de truck van het uitzicht te genieten, Na afgezet te zijn kregen we het nummer van de gids. In de avond hebben we met he afgesproken en heeft hij ons het thaise uitgaansleven laten zien. Na de tocht was het tijd voor een lazy day. en dat kan niet anders dan met een thaise massage. jawel 150 baht(4 euro) per uur. De laatste dag in chang ma hebben we een kookcursus gedaan. Heel leuk het koken maar we zijner wel achter dat het thaise eten niks voor ons is. We hebben ons zelf dan ook savonds getrakteerd op een broodje kroket, die heel toevallig op het menu stond bij een bar waar we zaten. En we hebben er van genoten. Wat missen we het nederlandse eten!! OP naar ons volgende bestemming LAOS, een boottocht van 2 dagen. Dan naar Vietnam en Cambodja en het zuiden van Thailand. Nog 6 weken genieten en indrukken op doen.

We hopen dat het bij jullie alweer wat is opgewarmt, we zullen de zonnenstaaltjes die kant opsturen!!

XXX van ons

Hannie post

Wat een mooie verhalen weer en wat een indrukken doen jullie op geniet nog maar lekker maar ben ook voorzichtig groetjes tante hannie

monique

Hoi meiden,

Nu zijn jullie echt in een andere wereld terecht gekomen. Compleet anders dan wat jullie ooit hebben ervaren. Geniet er maar heerlijk van want nu gaat het opschieten.

Groetjes,
Monique

Marja

Hoi meiden,
Wat heerljk dat jullie zo genieten. Doe dat zeker nog de laatste weken want het is zo om. Ik moet wel elke keer de kaart erbij nemen want zo denk ik dat jullie ergens zitten en zijn julle alweer verder gereisd.
Have fun!!
Nico en tante Marja

Aad

Leuke en duidelijke verhalen.
Wat een belevenis superrrrrr
groetjes en xxxx voor jullie.

Joke

Nou meiden kunnen jullie het wel allemaal verwerken het is voor ons al moeilijk om bij te houden wat gaaf allemaal en een belevenis geniet nog maar even jullie zijn zo weer in het kikker landje.
xxx

Jos Advokaat

Hé Girls, levensgenieters !!!

HOE BIZAR ........ een broodje kroket in Thailand. Daar kun je fantastische saté eten aan kraampjes langs de kant van de weg. Lekker mals en niet vet. Het is wel rattenvlees maar onbeschoft lekker en je wordt er NIET ziek van als het vers voor je wordt gebakken (vroeger).
Leuk datstukje over het tochtje op die olifanten. Daarna mochten jullie lopen. Waar lieten jullie die beesten? Wij wachten met spanning op die foto's van het sjouwen van die olifanten, ha ha ha.
Het wachten is weer op het volgende reisverslag. Veel plezier, dames.
Vr gr Jos en Yvonne